Неделна разходка 22

Всяка неделя обещах да разказвам за неудачни идеи за прилагане на GDPR – някои направо смешни. Жертвата тази седмица е предаването на БНТ „100% будни“, което нямаше и да разбера, че съществува, ако не се беше заело с темата за личните данни.

Мария и Стефан, както се представят водещите, се държаха с госта си – шефът на българската Комисия за защита на личните данни, като водещи от квартална кабеларка. Ето как се представя темата на сайта на БНТ: „Едва ли у нас е останал и един човек, който да не е чувал фразата: Защита на личните данни. В последните месеци това е може би едно от най-често използваните словосъчетания в медиите. Това е така, защото на 25 май влезе в сила общият европейски регламент за защита на личните данни, по-известен като Джи Ди.“ Верно ли? Защо си мисля, че най-често използваното словосъчетание в медиите последните месеци беше „искаме оставка“? Не разбирам от телевизионна журналистика, но разпознавам художествената самодейност. Да наречеш General Data Protection Regulation Джи Ди е освен некомпетентност и провинциална комплексарщина. Ако не знаеш, че PR в случая осначава Protection Regulation, означава, че не трябва да работиш в медия. Гостът първоначално се опитваше да отговаря на въпросите, а към края на мъчителното предаване видимо искаше да избяга. Разбирам желанието му да гостува на повече телевизии, за да говори за започващата утре конференция, но както сам разбра, има предавания, в които няма смисъл да ходи.

Можете да споделите: