Активиране на фалшивите съобщения от името на Български пощи

Във всички фалшиви имейли се изисква получателят да предостави данни от банкова карта и др.

През месец януари 2022 г. се наблюдава активиране на фалшивите съобщения от името на „Български пощи“ ЕАД, съобщиха днес от дружеството.

Дружеството напомня, че фалшивите електронни съобщения се разпращат от името и/или с логото на дружеството, понякога под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи „награда“ – мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса. В много от имейлите фигурира информацията за контакт с „Български пощи“ ЕАД.

Освен съобщенията в които се уведомява, че клиентът има пратка /понякога се посочва произволен номер / и трябва да заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес. Най-новите изискват заявка за пренасочване на пратка поради отсъстващ получател.

Във всички фалшиви имейли се изисква получателят да предостави данни от банкова карта и др.

„Български пощи“ ЕАД обръща внимание, че не изпраща тези съобщения, не провежда анкети или игри, не раздава награди, не изисква по имейл заплащане on-line на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката, както и такса за тази доставка.

Дължими цени към дружеството и държавни вземания се заплащат само в пощенската станция при доставката на пратката.

На  20 декември 2021 г. в сайта на Meta беше публикувано съобщение, че е заведен федерален иск в съда в Калифорния за прекъсване на фишинг атаки, предназначени да измамят хората да споделят своите идентификационни данни за вход на фалшиви страници за вход за Facebook, Messenger, Instagram и WhatsApp.

Фишингът е сериозна заплаха за милиони интернет потребители, пише в сайта директор Джесика Ромеро. Фишинг атаките примамват жертвите към уебсайт, който изглежда се управлява от доверен субект, като банка, търговец или друга услуга. Уебсайтът обаче е измама, фалшива, а фалшивото съдържание на сайта е предназначено да убеди жертвата да въведе чувствителна информация, като парола или имейл адрес. Докладите за фишинг атаки се увеличават в цялата индустрия и ние предприемаме това действие, за да разкрием самоличността на хората зад атаката и да спрем вредното им поведение.

Тази фишинг схема включваше създаването на повече от 39 000 уебсайта, представящи се за страниците за вход във Facebook, Messenger, Instagram и WhatsApp. На тези уебсайтове хората бяха подканени да въведат своите потребителски имена и пароли. Измамниците използвали като част от атаките услуга за пренасочване, за да пренасочат интернет трафика към фишинг уебсайтовете по начин, който прикрива тяхната инфраструктура за атака. Това им позволи да прикрият истинското местоположение на фишинг уебсайтовете и самоличността на техните онлайн хостинг доставчици.

Meta блокира и споделя фишинг URL адреси, така че други платформи също могат да ги блокират.

 

Можете да споделите: