В Европа октомври е месец на киберсигурността

Държавна агенция „Електронно управление“ няма политика за защита на личните данни, но през тази година актьорите Александра Сърчаджиева и Китодар Тодоров ще да бъдат посланици на кампанията „Помисли, преди да кликнеш“

И през тази година мотото на европейския месец на киберсигурността e „Помисли, преди да кликнеш“.

„За първа година, с цел посланията да достигнат до по-широк кръг граждани, ДАЕУ привлича популярни личности, които да подпомогнат каузата за изграждане на здравословни навици в областта на киберсигурността. Актьорите Александра Сърчаджиева и Китодар Тодоров, ще да бъдат посланици на кампанията и ще опитат на достъпен език да допринесат за повишаване на осведомеността относно рисковете за киберсигурността и да споделят актуални начини за смекчаването на тези рискове.“ Това е от новия сайт на Държавната агенция „Електронно управление“, в който няма политика за защита на личните данни.

Ето и още две свързани с темата публикации от този сайт:

Красимир Симонски: Всички заедно трябва да изграждаме колективен кибер имунитет

Красимир Симонски: Държавата не е добър стопанин на кадри в сектора на киберсигурността

А европейската карта на образованието по киберсигурност изглежда така:

Какво е новото в ECSM 2021?

Печелившият екип на европейското предизвикателство в областта на киберсигурността ще са посланиците на ECSM2021.

Отговорът на въпроса Защо България пак отсъства от картата на състезанието по киберсигурност в Прага е във втория линк на Симонски.

Тазгодишната кампания на ESCM отново разглежда въпросите за сигурността, свързани с дигитализацията на ежедневието, ускорена от пандемията COVID-19.

Кампанията през 2021 г. представя две теми за киберсигурност, за да помогне на гражданите на ЕС да разпознаят и да се подготвят за кибер заплахите.

Мотото на първата тема е „Бъдете киберсигурни  у дома“, с интересни новини за всеки, когато извършва онлайн транзакции, общува, работи или учи онлайн от дома.

Втората тема предоставя указания за „Първа помощ“ – какво да правим в случай на кибератака.

Основните цели на кампанията през 2021 г. са да гарантират, че крайните потребители и организации са добре информирани за потенциалните рискове за киберсигурността и че те остават в безопасност онлайн. Общото намерение е да се помогне на гражданите на ЕС да развият основно разбиране за различните видове проблеми със сигурността и поверителността онлайн.

#thinkB4UClick

В Twitter  @CyberSecMonth  с хаштагове #CyberSecMonth и #ThinkB4Uclick, и във Facebook  @CyberSecMonthEU .

Можете да споделите: