Още предупреждения от банки за опити за телефонни измами

ОББ започва предлагането на Google Pay за своите клиенти, доколкото си спомням Fibank се похвали още през април

Със заглавие Fibank представя Google Pay на своите клиенти радостната вест беше съобщена на 27 април тази година. Текстът е: „Fibank (Първа инвестиционна банка) е сред първите финансови институции в България, които предлагат на своите клиенти възможността да дигитализират своите дебитни или кредитни карти Mastercard, издадени от банката, чрез услугата Google Pay. По този начин клиентите, използващи смартфони с операционна система Android (версия Lollipop 5.0 или по-нова), могат да извършват безконтактни плащания на ПОС терминали в търговски обекти, да правят покупки в Android приложенията или да плащат с карти при онлайн търговци, приемащи Google Pay (информация за това може да се намери на уебсайта на търговеца).

Google Pay е платформа за цифров портфейл и една от най-популярните системи за разплащане в света. Добавянето на карта към Google Pay е бързо и лесно. За целта клиентът трябва да изтегли приложението My Fibank и да добави своята карта към Google Pay. Информацията за добавените карти се съхранява сигурно и не се споделя с търговците. За да извършите плащане, трябва просто да отключите вашия смартфон (поддържащ NFC функция) и да го доближите до безконтактния четец на ПОС устройството. Услугата е достъпна навсякъде, където е изобразен символът на Google Pay или знакът за безконтактно плащане.

През последните 12 месеца, поради продължаващата пандемия COVID-19, делът на безконтактните плащания непрестанно нараства, като все повече потребители предпочитат да използват смартфон или смарт часовник за целта. С добавянето на Google Pay към богатата палитра от възможности за разплащания на банката, Fibank отговаря на променящите се нужди на своите клиенти и допълнително разширява обхвата на услугите. Fibank е първата банка в страната, предложила разплащания с дигитални карти чрез смартфони или смарт часовници като Garmin и Fitbit. С поредната успешно внедрена иновация, банката за пореден път затвърждава позицията си на лидер в картовия бизнес в България“.

На 5 август Обединена българска банка, част от белгийската финансова група КВС,съобщи, че е „сред първите финансови институции в България, които предлагат на своите клиенти възможността да дигитализират своите дебитни и кредитни карти Mastercard®, издадени от банката, чрез услугата Google Pay. По този начин клиентите, използващи смартфони, могат да извършват безконтактни плащания на ПОС терминали в търговски обекти, да правят покупки в приложения или да плащат с карти при онлайн търговци, приемащи Google Pay, както и да теглят пари от банкомат безконтактно.

Google Pay е дигитален портфейл и една от най-популярните системи за разплащане в света. Услугата е сигурен начин за извършване на бързи и лесни безконтактни плащания в магазини, приложения и интернет.

Добавянето на карта към Google Pay отнема само няколко минути. За целта клиентът трябва да има изтеглено мобилното приложение ОББ Мобайл и чрез него да добави своята карта Mastercard® към Google Pay. Информацията за добавените карти се съхранява сигурно и не се споделя с търговците.

За да извърши плащане, клиентът трябва просто да отключи своя смартфон (поддържащ NFC функция) и да го доближи до безконтактния четец на ПОС устройството. Услугата е достъпна навсякъде, където е изобразен символът на Google Pay или знакът за безконтактно плащане.

Новото безконтактно решение е иновативно и сигурно. С Google Pay не е необходимо клиентите да разполагат с пари в брой, банкови карти, както и да докосват повърхности като ПИН подложки и сензорни екрани, което в условията на продължаваща епидемиологична обстановка е предпочитан начин за разплащане от все повече потребители.“

Вчера, 25 август 2021 г., ОББ предупреди, за нов вид телефонна измама:

„Уважаеми клиенти,

Бихме искали да ви предупредим за нов вид телефонна измама с обаждания от лица, представящи се за служители на ОББ, които изискват предоставяне на чувствителна информация от наши клиенти за достъпа до онлайн банкирането им, личните им сметки или банкови карти.

Измамниците най-често уверяват клиентите, че имат информация за неоторизиран достъп до сметките им през електронно или мобилно банкиране на ОББ и предлагат различни решения: изискват потвърждение на несъществуващи трансакции (с карти или наредени преводи), предлагат застраховки срещу киберизмами или дават инструкции за инсталиране на съмнителни приложения за защита на мобилните  устройства.

Крайната цел на всички тези действия е, в състояние на тревога, вие сами да им споделите ваши конфиденциални данни (потребителски имена, пароли за достъп, верификационни кодове, детайли на кредитни / дебитни карти или друга чувствителна информация и данни) или да ви накарат да направите плащане към тяхна сметка.

Уверяваме ви, че ОББ никога не изисква  предоставянето на такива данни по телефон или чрез имейл! Бъдете бдителни и в случай че получите съмнително обаждане, се свържете незабавно с нас на телефон: 0700 117 17 или *7171.“

Подобно съобщение беше публикувано и на 30 юли 2021 г.: Сигнализираме за нов опит за телефонна измама.

„Искаме да ви информираме, че бяха регистрирани сигнали, свързани с нов опит за телефонна измама, при която неоторизирани лица, които се представят за служители на ОББ, се опитват да получат информация за мобилното банкиране (потребителско име и парола) и личните сметки на нашите клиентите, чрез инсталиране на приложение за защита.

Напомняме, че ОББ не отправя към клиентите си подобни искания за съдействие и същите не изхождат от банката, затова молим да подхождате с критичност към подобни предложения, за да опазите сигурността на вашата информация и финанси. Молим ви да сте внимателни, да не предоставяте личните си данни и банкова информация при случайни позвънявания, да не кликате върху съмнителни линкове и да не инсталирате подобни приложения.

Ако получите подобно обаждане и имате съмнение за неговата достоверност, молим ви да се свържете с нас на тел. 0700 117 17, кратък номер *7171 или ни пишете в контактната форма ТУК.“

На 6 август предупреждение публикува и УниКредит Булбанк със странния въпрос Как да се предпазите от измамници?

„Уважаеми клиенти,

Бихме искали да ви информираме, че има случаи при които недобросъвестни лица се представят за служители на УниКредит Булбанк и подтикват клиентите да инсталират приложения за отдалечен достъп на ползваните от тях мобилни телефони, за да се извърши измама.

Молим да бъдете бдителни и да не предоставяте личните си данни и данни за банковите си карти (номер на карта, дата на валидност и др.), както и съпътстващите еднократна парола или активационен код за конкретна услуга по телефон или друг дигитален канал за комуникация.

Имайте предвид, че УниКредит Булбанк никога не изисква конфиденциална информация от клиента (потребителски имена, пароли за интернет банкиране или за плащания с карти, данни за банкови карти и др.). Молим ви да не следвате инструкции, съдържащи се в подобна комуникация и да не разкривате исканата информация. В случай че получите подобен вид комуникация, моля да се свържете с Контактния ни център на тел. 0700 1 84 84, кратък номер 1 84 84 или на имейл CallCentre@UniCreditGroup.bg

С уважение,

Екипът на УниКредит Булбанк“

Можете да споделите: