Не отваряйте имейл от публичния изпълнител Борисова от НАП Перник

От името на Банка ДСК се обаждат се по телефона, за да искат лични данни, а „недобросъвестни лица се представят за служители на УниКредит Булбанк и подтикват клиентите да инсталират приложения за отдалечен достъп“.  Познайте откъде имат номерата. Пощенска банка предупреди за фишинг атака на 16 автуст, а БНБ – на 13 август

НАП предупреждава за фалшиви имейли от нейно име, съобщи днес приходната агенция. В текста се казва следното:
“Разпространяват се фалшиви имейли от името на НАП, предупреждават от приходната агенция. Те се изпращат от лице, представящо се за главен публичен изпълнител Албена Борисова с електронен адрес: a.borisova@ro14.nap.bg. и съдържат съобщение за „налагане на електронен запор“ заради неплатени в срок задължения.
Писмата приканват получателите им да отворят прикачен файл, в който има информация за „наложения електронен запор, както и начините на плащане и конкретните банкови сметки“.
Имейл адресът, от който се изпращат съобщенията, силно наподобява на електронен адрес на НАП, като съществената разлика е в домейна.
От НАП предупреждават, че това представлява класическа форма на „фишинг“ атака, чрез която се цели опит за кражба на финансови средства и лична информация от интернет – потребителски имена за достъп, пароли, банкови сметки и т. н.
Вижте съветите на НАП как да се предпазите от фишинг.

Текстът на поредните фалшиви електронни съобщения гласи /публикуваме го без редакция:
УВАЖАЕМА/И ГОСПОЖО/ГОСПОДИНЕ,
С настоящия имейл Ви информираме, че по данни на НАП все още липсва пълно погасяване на задължение, с което Ви уведомяваме, че поради липсата на доброволно изпълнение от Ваша страна Ви се налага запор с това електронно съобщение. Електронният запор е наложен съгласно чл.450a от Гражданския процесуален кодекс (ГПК). Подробна информация за наложения Ви електронен запор, както и начините на плащане и конкретните банкови сметки може да намерите в прикачения файл. Запорното съобщение, както и всички други съобщения във връзка с налагането, изпълнението и вдигането на запора се смятат за получени от адресата от момента на отварянето на имейла.“

Вчера Банка ДСК пък съобщи за „Опит за телефонна измама“.

Ето и текста:
Уважаеми клиенти,
Информираме Ви за телефонна измама с обаждане от лица, които се представят за служители на банката и се опитват да получат чувствителни данни за банкови карти, електронно банкиране, трансакции и баланси по сметки, лични данни и др.
Обръщаме Ви внимание, че Банка ДСК никога няма да поиска чрез телефонно обаждане или по имейл да предоставите подобни данни!
В случай че сте получили подобно телефонно обаждане, молим да се свържете с Контактния ни център на тел. 0700 10 375, кратък номер *2375 (*BDSK), call_center@dskbank.bg или чрез контактните форми в Интернет страницата на Банка ДСК или ДСК Директ.
За да сте спокойни в интернет, следвайте нашите съвети и препоръки https://dskbank.bg/препоръки-за-сигурност
Благодарим Ви!
Екипът на Банка ДСК

В началото на месеца от Булбанк зададоха въпроса Как да се предпазите от измамници?

Оказа се, че се иска клиента да си инсталира приложение за отдалечен достъп:

„Уважаеми клиенти,

Бихме искали да ви информираме, че има случаи при които недобросъвестни лица се представят за служители на УниКредит Булбанк и подтикват клиентите да инсталират приложения за отдалечен достъп на ползваните от тях мобилни телефони, за да се извърши измама.

Молим да бъдете бдителни и да не предоставяте личните си данни и данни за банковите си карти (номер на карта, дата на валидност и др.), както и съпътстващите еднократна парола или активационен код за конкретна услуга по телефон или друг дигитален канал за комуникация.

Имайте предвид, че УниКредит Булбанк никога не изисква конфиденциална информация от клиента (потребителски имена, пароли за интернет банкиране или за плащания с карти, данни за банкови карти и др.). Молим ви да не следвате инструкции, съдържащи се в подобна комуникация и да не разкривате исканата информация. В случай че получите подобен вид комуникация, моля да се свържете с Контактния ни център на тел. 0700 1 84 84, кратък номер 1 84 84 или на имейл CallCentre@UniCreditGroup.bg

С уважение,

Екипът на УниКредит Булбанк“

Ето и заглавието на Пощенска банка от 16 август: Информация и съвети за предпазване от фишинг

„Уважаеми клиенти,
Поради зачестили случаи на изпратени неистински фишинг съобщения от податели, представящи се за Пощенска банка, Ви молим да бъдете предпазливи и да не предоставяте Ваши лични конфиденциални данни (потребителски номера, пароли, детайли на банкови карти, номера на сметка и др.) в отговор на подобни съмнителни съобщения. Моля, да имате предвид, че Пощенска Банка никога не би изисквала от Вас да разкриете свои конфиденциални данни по електронната поща или в каквато и да е онлайн форма! Фишингът представлява онлайн атака, при която измамниците подканят клиентите да разкрият лична или финансова информация в имейл съобщение или уеб сайт. На специално създадената интернет страница може да се запознаете с важни съвети за Вашата сигурност и начини за разпознаване на фишинг съобщенията. Моля, да се свържете с на тел. 0700 18 555 или на *7224 , ако сте отворили по невнимание зловреден линк и сте въвели Вашите идентификационни кодове в полетата на екрана, за да блокираме Вашите карти и интернет банкиране. Оставаме на разположение, ако имате нужда от допълнителна информация или съдействие.
С уважение,
Екипът на Пощенска банка“
БНБ пише на 13 август:

„От 12.08.2021 г. са констатирани няколко случая на разпространение на електронни  комуникации със злонамерени електронни съобщения от името на Българската народна банка.
Имейлите се изпращат привидно от адрес, който се визуализира като Банков мениджър <bnb.bg>. В съобщението адресатите му се уведомяват, че имат получен валутен превод и трябва да следват указанията в приложен линк към съобщението.
Българската народна банка няма регистрирани имейл сървъри в домейни от типа bnb.bg. и не изпраща до гражданите съобщения с подобно съдържание. Такъв тип съобщения представляват опит за фишинг атака, и са заплаха за потребителите, като събраната по този начин чувствителна клиентска информация може да бъде използвана със злонамерена цел.
В случай че сте получили подобно електронно съобщение, Ви призоваваме да НЕ отваряте съобщението или прикачените файлове и да НЕ следвате съдържащите се в тях линкове, за да не станете жертва на компютърна измама!“

Можете да споделите: