От 19 октомври питат абонатите на трите телекома Знаеш ли какво се крие зад всеки линк?

ДАЕУ и операторите със съвместна инициатива за Европейския месец на киберсигурността:

Държавна агенция „Електронно управление“ и телекомуникационните оператори А1, Виваком и Теленор се обединиха за съвместна инициатива в Европейския месец на киберсигурността. От 19 октомври абонатите на трите телекома ще получават съобщение или нотификация с целенасочено послание за отговорно онлайн поведение: Знаеш ли какво се крие зад всеки линк? Помисли, преди да кликнеш! Внимавай онлайн и повиши сигурността си в интернет в Европейския месец на киберсигурността.

Мотото на тазгодишната международна информационна кампания е „Помисли, преди да кликнеш“. Призивът е за внимателно използване на интернет, с акцент върху проблемите на сигурността във все по-цифровото ни ежедневие, особено в условията на пандемията от COVID-19. Идеята е посланието да достигне до възможно по-голям брой потребители, които да се информират как да разпознават киберзаплахите и какво могат да направят, ако станат жертва на киберизмама.

През октомври ДА „Електронно управление“ разпространява и два информационни клипа преди централната емисия новини по БНТ и планира седмица на едночасови онлайн уебинари на живо, включително за деца, родители и преподаватели в последната седмица от месеца на киберсигурността.

За повече aктуална информация или за да се включите във виртуалните събития, посетете e-gov.bg, govcert.bg и каналите на Европейския месец на киберсигурността в ютюб и фейсбук.”

Както съобщи CERT България през целия октомври на различни места в Европа се провеждат стотици прояви — конференции, семинари, обучения, общи презентации, уебинари и онлайн кампании, за привличане на вниманието към проблемите на киберсигурността и по време на които ще се представя актуална информация в областта на цифровата сигурност чрез обучения и обмен на добри практики. Всяка година Европейският месец на киберсигурността обединява европейците около темата за борбата с киберзаплахите под мотото „Киберсигурността е споделена отговорност”.

Тази година кампанията на ECSM акцентира върху проблемите на сигурността, обостряни от все по-цифровото ни ежедневие, особено в условията на пандемията от COVID-19. Мотото на кампанията за 2020 г. съдържа призив за внимателно използване на интернет (Think Before U Click — Помисли, преди да кликнеш). Тази година вниманието е насочено към различни теми, свързани с киберсигурността, които ще помогнат на потребителите да разпознават киберзаплахите и да се подготвят за тях.

Първата тема („Кибер измами”) анализира настоящи и потенциални киберзаплахи – фишинг, проникването в служебната електронна поща и измамите при пазаруване онлайн. Целта на тази тема е да насърчи потребителите да се запознаят по-отблизо с кибер измамите, които ги застрашават при работа онлайн или при използване на интернет за лични цели.

На втората тема („Цифрови умения”) са посветени множество образователни дейности за масово популяризиране на информационната сигурност. Тя обхваща въпроси, свързани с неприкосновеността на личния живот и електронните комуникации, като например защитата на личните данни, кибертормоза и киберпреследването. Сесиите ще информират за необходимостта от поддържане на киберхигиена и изграждане на добри навици онлайн.

@CyberSecMonth, #CyberSecMonth, #ThinkB4UClick, @CyberSecMonthEU.

Допълнителна информация за Европейския месец на киберсигурността ще намерите на адрес: cybersecuritymonth.eu.

Не намирам новината на сайтовете на телекомите. Но разбира се, вината може да е в мен.

Можете да споделите: