Банка ДСК съобщи за нов опит за фишинг измама

В приложението за интернет банкиране ДСК Директ бе публикувано предупреждение за изпращане на фалшиви искания за актуализация на клиентския профил

На 26 март банка ДСК публикува съобщение за нов опит за фишинг измама:

„Уважаеми клиенти,

Бихме искали да Ви уведомим за нов опит за фишинг измама.

Клиенти на Банка ДСК са получили по имейл съобщение от името на Банка ДСК, в което се изисква актуализация на клиентския профил в ДСК Директ. Съобщението Ви приканва да последвате линка и да въведете данните си за вход в ДСК Директ, както и чувствителни данни като имена, номер на карта, валидност на карта и CVV код.

В случай че сте получили такова съобщение, молим Ви незабавно да го изтриете, без да следвате линка и без да въвеждате никакви данни. Ако сте въвели информация, променете своевременно потребителските си идентификатори за достъп до ДСК Директ от друг компютър и се свържете с Call Center на Банка ДСК на телефон 0700 10 375, кратък номер *2375 (*BDSK), на имейл call_center@dskbank.bg или чрез формите за обратна връзка на страницата на Банката или ДСК Директ.

Използваме случая да напомним, че Банка ДСК или друга финансова институция при никакви случаи няма да поиска от Вас да предоставите данни за пароли, ПИН или CVC/CCV код на карта, както и други данни, свързани с достъпите Ви за електронно или мобилно банкиране. Можете да се запознаете с нашите препоръки за сигурност на уеб сайта на Банката: https://dskbank.bg/препоръки-за-сигурност

С уважение,

Екипът на Банка ДСК“

На 20 март Банка ДСК предупреди клиентите си за нов опит за измама чрез фалшива покана за анкета с печалба във Facebook:

„Уважаеми клиенти,

Бихме искали да Ви уведомим за нов опит за измама!

Клиенти на Банка ДСК са получили нотификации в социалната мрежа Facebook от името на Банка ДСК. Съобщението Ви приканва да участвате в анкета за печалба от парична награда и да последвате линка, който води към фалшива страница.

В случай че сте получили такова съобщение, молим Ви да не следвате линка и да не въвеждате никакви данни. Ако сте въвели информация, се свържете с Call Center на Банка ДСК на телефон 0700 10 375, кратък номер *2375 (*BDSK), на имейл: call_center@dskbank.bg или чрез формите за обратна връзка на страницата на Банката.

Използваме случая да напомним, че Банка ДСК или друга финансова институция при никакви случаи няма да поиска от Вас да предоставите данни за пароли, ПИН или CVC/CCV код на карта, както и други данни, свързани с достъпите Ви за електронно или мобилно банкиране. Можете да се запознаете с нашите препоръки за сигурност на уеб сайта на Банката: тук!

Поздрави,

Екипът на Банка ДСК“

В статията си за фишинга от банката обясняват:

Най-често онлайн фишингът започва с имейл, който изглежда като официално съобщение от надежден източник, например банка или фирма за кредитни карти. Съобщението може да изглежда легитимно и да съдържа запазените знаци на организацията, а имейл адресът да наподобява този на фирмата, от името на която се изпраща съобщението.

В имейла получателите се насочват към фалшив уеб сайт, който ги подканва да предоставят конфиденциални данни като име и парола за достъп до интернет банкиране, номер на банкова карта, CVV\CVC или др.

Лъжливите съобщения обикновено съдържат връзка към адрес в интернет, където потребителят бива приканен да въведе лична информация, като потребителско име, парола или номер на банкова карта. Външният вид на тези фалшиви сайтове може да наподобява или дори да е пълно копие на оригинала. Най-често могат да се познаят, че в адреса на страницата, където букви в него биха могли да бъдат заменени с визуално подобни символи – буквата „о“, да бъде заменена с нула, буквата „l” с единица и т.н.

НЕ ПРЕДОСТАВЯЙТЕ конфиденциална информация, свързана с достъпа ви до интернет банкирането или Вашата банкова карта чрез интернет или телефон.“

Можете да споделите: